SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
Lovene er tilgjengelig på lovdata.no
PRIS
Den oppgitte prisen for varen er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader, med unntak av frakt.
FRAKT OG LEVERING
Setton Gård tilbyr levering av varer i nærområdet. Kjøp over kr. 1000,- leveres fraktfritt. Utkjøring bestilles i nettbutikken sammen med varekjøp, og Setton Gård tar kontakt for å avtale tidspunkt for levering.Varer kan også hentes i gårdsbutikker innenfor ordinær åpningstid, eller annet tidspunkt etter avtale.
BETALING
Varene betales med direkte bankbetaling (faktura) ved bestillingstidspunktet, eller Vipps, kontant eller med kort ved henting i butikk. Varer som skal leveres, må være forhåndsbetalt før utkjøring.
ANGRERETT
Angrerettloven gir en generell rett på 14 dagers angrefrist fra leveringsdato for å angre på ditt kjøp, med unntak for varer som forringes raskt, som mat- og drikkevarer, hvor den generelle angrefristen ikke gjelder.
Hvis det er en feil i bestillingen eller du har fått en vare som enten er skadet eller ikke holder god nok kvalitet — kan du ta kontakt med oss og få pengene refundert.
REKLAMASJON/SKADE
Hvis det er en feil i bestillingen eller du har fått en vare som enten er skadet eller ikke holder god nok kvalitet — kan du ta kontakt med oss og få pengene refundert eller nytt produkt.
RETUR
Se informasjon under punktene Angrerett og Reklamasjon/Skade.
PERSONVERN
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Du kan lese mer i vår personvernerklæring her.
INFORMASJONSKAPSLER
Denne nettsiden bruker informasjonskapsler (cookies). En cookie er en fil som lagres i din nettleser, og som gjør at nettsiden kjenner igjen nettleseren fra gang til gang. Både nettstedet og deres samarbeidspartnere kan benytte cookies.
Formålet med informasjonskapsler er blant annet å
- registrere og beregne trafikk og bruksmønstre på nettstedet (statistikk)
- gjøre det mulig for nettstedet å kjenne igjen faste besøkende fra gang til gang og mellom nettsteder
- tilpasse innhold og funksjonalitet på nettstedet
- segmentere og målrette markedsføring, slik at annonsene er tilpasset den målgruppen som brukeren tilhører og irrelevant markedsføring kan reduseres
- utvikle og forbedre nettstedet
En cookie inneholder ingen personlig informasjon, og kan ikke benyttes til å identifisere brukeren.
Ved å gå inn på nettstedet samtykker du til at det lagres cookies i din nettleser. Dersom du ikke ønsker at det lagres cookies, kan du endre innstillingene i nettleseren. Du kan også slette eksisterende cookies. Dersom du velger å slette eller ikke akseptere cookies kan du oppleve redusert funksjonalitet på enkelte nettsteder. Du kan lese mer i vår personvernerklæring her.
KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt Reklamasjon/Skade. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: https://ec.europa.eu/odr.